4 Digitale marketing tips voor 2021
Als je op zoek bent naar een paar nuttige digitale marketing voor 2021, dan ben je op de juiste pagina aangekomen. In dit artikel bespreken we vier van de meest effectieve online marketing tips en trucs van dit moment. Met deze tips zul je gegarandeerd betere online resultaten behalen.
1. Ga voor een branded domeinnaam 2021.
Hoger scoren in Google deed je als SEO marketeer vroeger het beste met een zogenaamde exact match domain. Denk bijvoorbeeld aan Autoverzekering.nl registreren wanneer je hoog wilt ranken op het zoekwoord ‘’Autoverzekering’’ in Google. Helaas is het niet meer zo makkelijk. Google heeft al meerdere keren aangeven dat deze exact match domeinnamen tegenwoordig weinig SEO voordeel meer hebben. Het voornaamste probleem is echter branding. Een exact match domeinnaam is vaak te generiek en dus moeilijker te onthouden dan een goede merknaam. Ga dus in 2021 vooral voor een domeinnaam die goed te onderscheiden is. Meer tijd besteden aan brainstormen over je merk kan dus geen kwaad.

2. Profiteer van Influencer Marketing
Influencer marketing is de snelst groeiende digitale marketing. Het ding is dat mensen de neiging hebben om producten te kopen die worden aanbevolen door hun favoriete beroemdheden. Ze worden beïnvloed, aldus influencing marketing. Vandaag de dag zijn social media influencers ook vrij betrouwbaar in de ogen van hun volgers. Daarom kun je ze goed inhuren voor jouw influencer marketing campagnes. Het mooie is dat je geen enorme som geld meer hoeft uit te geven voor deze campagnes gezien er zoveel influencers zijn. Het is alleen wel belangrijk om de juiste doelgroep aan te spreken.
3. Optimaliseer jouw site voor Voice Search op Google
Volgens de voorspellingen zal de helft van de zoekopdrachten in 2021 gebaseerd zijn op de voices search. Denk bijvoorbeeld aan ouderen die gebruik maken van Voice Search of mensen die gebruik maken van Google home producten. Daarom is het aan te raden om je daar mee bezig te houden.

4. Publiceer video content op Youtube en jouw site.
Video content is ontzettend populair op sociale media platforms, zoals Facebook en Instagram. Als je naar de statistieken kijkt, dan vindt ten minste 68% van de kopers het makkelijker om korte video’s te bekijken in plaats van lange artikelen of handleidingen te lezen. Met videos kan je dus jouw bezoekers overtuigen om producten van je te kopen.